Нарис з історії виникнення та розповсюдження косметики

В людській природі закладене прагнення до досконалості, що спонукає вигадувати нові й нові способи виразити себе. Безумовно, косметичні приладдя були вигадані задовго до появи сучасних інтернет-магазинів косметики. Більше десяти тисяч років тому вони вже відігравали важливу роль у прагненні людини до преображення свого тіла. Косметика допомагала людині змінити спосіб, яким вона дивилася на світ та навіть висловлювати не лише емоційні, проте й соціальні, релігійні свої переконання.

Так, дванадцять тисяч років тому древні єгиптяни виявили лікувально-косметичні здатності ароматичних мастил. З цього моменту їх косметична промисловість зростала все вище і вище до точки, коли стала важливою частиною їхньої релігії. Боги завжди зображувались з великим нанесенням косметики, а царі при житті майже всі використовували масла, олівці для очей і інші приладдя для підкреслення їх зовнішнього вигляду. З Єгипту косметика перейшла до давньої Греції і Риму. Там вона знайшла широкої популярності переважно як засіб підкреслення екстравагантності жінок й чоловіків. У Римі жінки навіть не вважались гарними, якщо не використовували косметику.  Багато людей витрачали чималі гроші для придбання косметики з Індії та Близького Сходу, що навіть спонукало римський сенат проголосити закон про заборону використання екстравагантного одягу та косметики у містах Римської імперії.

В інших цивілізаціях косметика також була елітарним засобом самовираження, а її використання було дуже обмежене. Так, наприклад, у Китаї, прості люди могли бути страченими за нанесення лаку для нігтів в громадських місцях (це було привілеєм багатих), а в Японії благородним жінкам було заборонено виходити на публіку без косметичної обробки всього тіла.

Європейське Середньовіччя було часом, коли косметика майже зникла з суспільного вжитку. Через традиції повій, які використовували надмірну кількість косметики, щоб приховати свій вік і перебільшили свою красу, за довгий від косметики майже повністю відмовилася більшості населення Європи. Королі і королеви робили публічні заяви, що носіння косметики не є гідною справою, а Церков взагалі поширювала переконання, що косметика – це винахід язичництва і той, хто її використовую, служить й поклоняється Сатані. Єдині, хто в цей час міг використовувати косметику, були актори, але тільки під час виступів.

Кардинальні зміни відбулись, нарешті, після того, як європейські солдати повернулися з хрестових походів на Близькому Сході. До Європи потрапили нові екзотичні продукти і знання. Серед цих продуктів було багато типів косметики, які почали вживатись дворянами і іншими вищими верствами громадян. Під час епохи Відродження косметика поширюється по всій Європі, вона знайшла точку опори, але все ще не була публічно прийнята, за винятком декількох епох моди, наприклад, під час правління королеви Єлизавети I (1559-1603) в Англії.

Досягнення в промисловості, хімії та медицини у XVIII та ХІХ століттях принесло значний прогрес у розповсюдження косметики. Так, вікторианська епоха в Англії дала поштовх формуванню моди, що вимагала від всіх світських дам користуватися досить складним одягом і косметикою: тіні для повік, помада, лак для нігтів та інші продукти відтепер набирають обертів.

Початок ХХ століття був, без сумніву, зорею сучасної косметичної промисловості. Завдяки розповсюдженню кіно, фотографії, швидких повідомлень, незліченних новаторів і підтримки великих промисловців вдалося впровадити косметичні продукти в кожен будинок західного світу. Під час перших десятиліть ХХ століття міжнародні косметичні компанії створили широкий асортимент твердих помад, блиску для губ, туші для вій, олівців для очей (у рекламі навіть говорилося про те, що подібні були знайдені під час археологічних знахідок у єгипетських пірамідах), фарби для волосся, гелів та пудри всіх типів. Відтепер міжнародна мода швидко змінювалась з кожним новим десятиліттям, а її незмінним центром стає місто Париж.

Певний відхід від традиційних стилів відбувся у 1960-х і 70-х роках із виникненням руху хіпі (природний вигляд косметики), панк (темний, недоброзичливий, шокуючий стиль) і глем (екстравагантний і барвистий стиль). З цих базових напрямів використання косметики утворилися й основні сучасні стилі .