Бельгійські трамваї на вулицях українських міст
Частина 4. Миколаївський кінний, Кременчуцький та Бердичівський електричні трамваї
Частина 4. Миколаївський кінний, Кременчуцький та Бердичівський електричні трамваї
14 червня (26.06. за н.с.) 1897 р. мешканці Катеринослава вийшли на головний проспект щоби побачити важливу для міста подію: перший рейс чудо – техніки того часу – електричного трамваю.
19 і 20 травня 1892 р. в Києві відбувся пробний рух першого в Україні (і в імперії) «електричної конки» – так тоді називали цю новинку міського транспорту.
Бельгійські трамваї були відомі в усьому світі і їхні холдинги успішно керували трамвайними перевезеннями у Франції, Італії, Іспанії та Латинській Америці.
Свою назву місто отримало на честь Федора Єнакієва – інженера, промисловця і підприємця який від 1894 року працював в Донбасі.
КРИМ. Бельгійські трамваї в Севастополі та Сімферополі. Гроші французьких банків на металургійний завод в Керчі.
Чи потрібні були Одесі іноземні інвестиції? Густо населене місто (403 тис осіб у 1897 р.), де мешкало понад 100 національностей, зокрема іноземці, і, були часи, коли іноземці становили більшість населення міста, значно відрізнялося від регіону східної та центральної України з великими покладами залізної руди, вугілля, солі, де у степу завдяки іноземним капіталам швидко зросли багатоярусні заводські корпуси і робітничі селища, які згодом стали промисловими центрами.
Радянська історія дореволюційної Горлівки суцільно політична. Тут панували більшовики, революційні рухи, апогеєм чого стало збройне повстання у грудні 1905 року.
Серед імен відомих інженерів Парижа, які увійшли до Списку 72 видатних французів, імена яких написані на Ейфелевій вежі, значиться Луі ле Шательє (1815-1873), гірничий інженер та один з засновників мережі залізниць Франції. Його син – Анрі Луї ле Шательє (1850-1936) був головою та членом Правління великих і успішних акціонерних товариств, що діяли в Україні.
«Ернст Бодар. Смерть настала 8 листопада 1907 року в результаті вогнепальних поранень під час експропріації на Володимирському заводі», – з донесення пристава 2-го стану №2487 Маріупольського повіту Катеринославської губернії.