Програма «Дитяча філармонія»

Дитина і Музика…  Наскільки в наші дні актуальна подібна єдність? З якого віку можна знайомити малюків з класичною музикою, із справжніми зразками високого мистецтва, відкриваючи для слухачів-початківців двері в той чудовий світ, про який більшість навіть не здогадується?
Відповіді на ці та інші питання дає програма «Дитяча філармонія», створена два роки тому в музеї «Літературне Придніпров’я». Традиційно перші музичні враження маленька людина отримує в сім’ї.
На жаль, не кожна сім’я може створити для дитини таку творчу атмосферу, де слухання музики і музичення буде природним.  Заповнити це вдається сім’ї Скуратовських: Володимира – тата, талановитого музикознавця, композитора, піаніста, викладача; Ольги – мами, творчого педагога, музикознавця; Марії – 15-річної доньки, юної піаністки і скрипаля.
Щомісячно вони запрошують на свої зустрічі в музеї слухачів 3-8 років разом з батьками і створюють «камерне», практично домашнє середовище для знайомства з Музикою.
На кожному концерті, а точніше – «концерті-казці» малюки мають рідкісну можливість почути музику різних жанрів і стилів в живому виконанні (перш за все – фортепіанному, а також у виконанні інших інструментів).
Всі музичні казки автори програми складають самі, черпаючи для цього натхнення з різних джерел: спілкування з дітьми, зіткнення з природою, з літератури і фольклору і, звичайно ж, з самої музики. Яким би не був сюжет казки, він обов’язково вчить малюків співчуттю, доброті, сміливості, чуйності.  Адже, розуміючи музику, ми вчимось розуміти людину. Важливо при цьому, що дитина  перебуває не просто в ролі пасивного слухача, а відчуває себе учасником подій, що відбуваються.
Цікаво, що автори програми звертаються не тільки до традиційної для такого віку класики – дитячих творів Е.Гріга, Р.Шумана, П.Чайковського, С.Прокоф’єва, але й до «дорослих» творінь А.Вівальді, І.С.Баха, В.А.Моцарта, Ф.Шуберта, Ф.Шопена, С.Рахманінова і багато інших.
Розуміючи вікові потреби маленьких слухачів, ведучі й виконавці «Дитячої філармонії» прагнуть до здійснення сінтетичного дійства (музика – слово – рух – зображення). Юних любителів музики можна сміливо назвати співавторами в створенні кожного концерту-«вистави»: вони вчаться усвідомлено слухати і сприймати музику, а також відтворювати її через пластичне інтонування, музичення на шумових інструментах або за допомогою образотворчої діяльності.
Приємно усвідомлювати, що навіть у малюків 4-5 років вже є свої «симпатії» в класиці. Вони не тільки впізнають фрагменти музики, але і можуть назвати прізвища знайомих композиторів у вікторинах «Дитячої філармонії». Особливо полюбилися дітям «Казка про диво-хлопчика» (на музику В.А.Моцарта), «Карнавал тварин» К. Сен-Санса, «Сонячний хлопчик» (з музикою С.С. Прокоф’єва), «Казка про сумну мелодію, яка мріяла стати веселою» (по «Дитячому альбому» П.І.Чайковського), «Шуршик» (по «Альбому для дітей» В.І.Скуратовського).

Програма «Дитяча філармонія» запрошує юних слухачів і їх батьків на нові музичні казки  цього року.

«Діти повинні жити в світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості»
Василь Олександрович Сухомлінський

Тел. для довідок: 778-01-00 (Музей “Літературне Придніпров’я)

[nggallery id=29]