Соціальні мережі та ДНІМ у 2021 році. Звіт

2020-2021 роки пройшли під знаком режиму самоізоляції і локдауну. З 8 по 25 січня 2021 рік музей було зачинено через локдаун в Україні. З 18 жовтня 2021 рік і по 5 січня 2022 рік музей було зачинено для відвідувачів через “червону зону”, в якій опинилася Дніпропетровська область.

У 2021 році відвідувачі ДНІМ скористалися безкоштовною послугою мобільного аудіо гіду: по експозиції історичного музею (278 прослуховувань проти 212 у 2020 році), діорамі “Битва за Дніпро” та військовій техніці на майдані біля діорами (786 прослуховувань проти 665).

Співробітники ДНІМ не забували і про роботу у Вікіпедії. В минулому році з нагоди 17-ї річниці української версії Вікі була створена нова стаття про І.І. Ловягіна (міській голова Катеринослава). ДНІМ вп’яте бере участь у створені нової статті з нагоди Дня народження української версії Вікі.

До Вашої уваги статистичні показники музейної спільноти у соціальних мережах за 2021 р.:

В Instagram за минулий рік до музейної сторінки приєдналося трохи більше 1000 підписників. Найбільше вподобань зібрав пост від 25 травня про участь музею в Міжнародній щорічній акції “Ніч музеїв” (96 вподобань). На сьогоднішній день у сторінки більше 4178 підписників.

У 2021 році продовжено розміщати у Twitter матеріал про той чи інший експонат з фондів ДНІМ. Результат дав про себе знати у вигляді +163 нових підписників та збільшення кількості перегляду постів.

Найпопулярніші твіти за переглядами стали: інформація про скам’янілі медузи з виставки “Подих моря” (7 281 переглядів), фото Матуса щодо колекції кам’яних ідолів біля музею за 1970 рік (6 777 переглядів) та інформація про поштову “валентинку” з фондів музею початку ХХ ст. (5 691 переглядів). За минулий рід нашу сторінку відвідали 8040 чоловік (у середньому 22 людини за добу). На сьогоднішній день у сторінки більше 1493 підписників.

Найпопулярніший на Facebook пост було опубліковано 12 травня про Міжнародну акцію “Ніч музеїв” і старт продажу квитків у касі музею. 26 680 людей було охоплено цим постом. 698 коментарів, реакцій та перепостів, 145 вподобань та 936 кліків на публікацію.

Більшість шанувальників спільнот у соціальних мережах саме жіноча аудиторія (67%). Більша частина підписників з України і з Дніпра. На сьогоднішній день у сторінки більше 6000 підписників.

Відносно музейного каналу на youtube, то за минулий рік було 192 544 переглядів відео. Топ-5 виглядає наступним чином: хроніка про окупацію Дніпропетровщини в 1941-1943 рр. (була завантажена на канал ще у 2011 році) – 173 651 перегляд. Далі йде програма “Лівий берег”, в якій розповідається про події часів окупації Дніпропетровщини в роки Другої світової війни (2012 рік) – 5 192 перегляди. Ролік про петриківський розпис за 2013 рік – 2 966 переглядів. Відео до 165-річчя Д. Яворницького про його книгу “История города Екатеринослава” (2020 рік) – 727 переглядів. І сюжет про виставку пекторалі в ДНІМ (2008 рік) – 589 переглядів.

Наша аудиторія – 98,2% – чоловіки. 36,2% – вік від 55 до 64 років. 32,3% – з України.

Відносно музейного сайту, то щоденно його відвідує близько 150 унікальних відвідувачів. Щоденно сайт входить в топ-5 по відвідуваності серед інших сайтів українських музеїв.

Щодо конкурсів у соцмережах:

  • З 28 по 31 січня тривав Вікімарафон з нагоди 17 річниці створення української версії Вікіпедії. Розміщено статтю про І. Ловягіна.
  • З 18 по 24 січня історичний музей 7-ме взяв участь в міжнародній акції від Twitter #MuseumSelfie Day.
  • З 10 по 16 червня історичний музей вже 7 рік поспіль взяв участь у святі культури в Twitter — #MuseumWeek.