Європейський слід в історії Південно – Східної України: Одеса – куточок Європи

07.11.2023 Dmytro Muradov 0

Чи потрібні були Одесі іноземні інвестиції? Густо населене місто (403 тис осіб у 1897 р.), де мешкало понад 100 національностей, зокрема іноземці, і, були часи, коли іноземці становили більшість населення міста, значно відрізнялося від регіону східної та центральної України з великими покладами залізної руди, вугілля, солі, де у степу завдяки іноземним капіталам швидко зросли багатоярусні заводські корпуси і робітничі селища, які згодом стали промисловими центрами.

Європейський слід в історії Південно – Східної України: Як європейські науковці та інвестиції зробили Миколаїв містом корабелів

13.09.2023 Dmytro Muradov 0

Серед імен відомих інженерів Парижа, які увійшли до Списку 72 видатних французів, імена яких написані на Ейфелевій вежі, значиться Луі ле Шательє (1815-1873), гірничий інженер та один з засновників мережі залізниць Франції. Його син – Анрі Луї ле Шательє (1850-1936) був головою та членом Правління великих і успішних акціонерних товариств, що діяли в Україні.

Європейський слід в історії Південно – Східної України: Бельгійська Володимирівка

11.08.2023 Dmytro Muradov 0

«Ернст Бодар. Смерть настала 8 листопада 1907 року в результаті вогнепальних поранень під час експропріації на Володимирському заводі», – з донесення пристава 2-го стану №2487 Маріупольського повіту Катеринославської губернії.

Європейський слід в історії Південно – Східної України від Валентини Лазебник

05.05.2023 Dmytro Muradov 0

Наприкінці ХІХ – початку ХХ століття землі Донбасу були символом неймовірного багатства. Тут здобували капітали, і цілі вулиці з заводами, житловими будинками, крамницями та лікарнями виростали, немов за помахом чарівної палички.

Європейський слід в історії Південно – Східної України: Краматорськ – Німеччина, Франція, Бельгія

30.03.2023 Dmytro Muradov 0

У 2018 році Дніпропетровський національний історичний музей разом з Українським кризовим медіа центром презентував свою виставку «Україна – Франція: історія взаємовідносин. К.XIX – поч. ХХ ст.» в місті Краматорськ (дивись фото). Серед багатьох акціонерних товариств і великих промислових підприємств з часткою французького капіталу було і Краматорське металургійне товариство.

Європейський слід в історії Південно-Східної України: Макіївка французька і майбутній президент Франції Поль Думер

6 травня 1932 руку в Парижі під час відкриття книжкового ярмарку ветеранів Першої Світової війни двома пострілами з пістолету було поранено ПОЛЯ ДУМЕРА – президента Французької республіки, який відкривав ярмарок. Думер помер наступного дня. Вбивцею виявився російський емігрант, поет і прозаїк Павло Горгулов. Його схопили на місці злочину і в липні 1932 року стратили згідно з вироком суду.

Європейський слід в історії Південно – Східної України: Французька Дружківка і Торецьк Бельгійський

«Знавці із захопленням мацали руками і цокали язиками, побачивши у 1900 році в Парижі небачену 100 – метрову рейку Дружківського заводу в Донбасі» – писали журналісти про Всесвітню Виставку в Парижі 1900 року, додаючи інформацію про те, що рейка була вкрита тонким шаром золота і отримала вищу нагороду Виставки – «ГРАН ПРІ». Історія цієї події наступна.

Європейський слід в історії Південно – Східної України: Маріуполь – Вікно в Європу

Маріуполь – велике промислове і портове місто Приазов’я з біржею і таможнею. Протягом Х1Х ст. через нього велась торгівля хлібом з Європейськими державами, а з кінця Х1Х ст. ще й металом. Тому в місті знаходились віце-консульства восьми європейських держав: Австро–Угорщини, Греції, Італії, Німеччини, Великобританії, Іспанії,Бельгії, Франції, Туреччини. ТОМУ Й НАЗИВАЛИ МАРІУПОЛЬ- «ВІКНОМ У ЄВРОПУ»!